مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 21:302021-11-01اقتصادي

شگردهای رسانه ای در علوم شناختی| تکنیک 49: محصول سیاه ـ تهاتر سفید


در جامعه ایران نمی شود فرهنگ غرب را آشکارا تبلیغ کرد به عنوان نمونه بسیاری از فعالیت های فمنیستی خریداری ندارد، اما رسانه های بیگانه برای فروش این کالای فرهنگی کارهای دیگری می کند و جذابیت های ظاهری می سازند.

- خبرگزاری فارس- گروه رسانه: در اقتصاد وقتی می خواهند پول کثیف را وارد چرخه بازار کنند مجبور به پول شویی می شوند.

این هنرِ تبدیل یک کالای بد به کالایی که خریدار داشته باشد هنر کسب و کار غیرقانونی است.

جالب است که در رسانه های بیگانه هم این تکنیک زیاد استفاده می شود که به آن ”محصول سیاه ـ تهاتر سفید“ می گویند.

در جامعه ایران نمی شود فرهنگ غرب را آشکارا تبلیغ کرد به عنوان نمونه بسیاری از فعالیت های فمنیستی خریداری ندارد، اما رسانه های بیگانه برای فروش این کالای فرهنگی کارهای دیگری می کند و جذابیت های ظاهری می سازند.

با این روش همه چیز را می تواند به مخاطب فروخت بدون اینکه او گمان کند این کالا مطلوب او نیست.

علیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، ضمن تشریح کارکرد رسانه های فارسی زبان بیگانه درخصوص تکنیک ”محصول سیاه ـ تهاتر سفید“ گفت: یکی از اقدامات علوم شناختی است که همیشه فرآیندهایی را که در ذهن مخاطب شکل می گیرد و سیاه هم هستند و مخاطب خود می داند این فرآیند، صحیح نیست، غلط، کشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگردهای رسانه ای در علوم شناختی| تکنیک 49: محصول سیاه ـ تهاتر سفید

شگردهای رسانه ای در علوم شناختی| تکنیک 49: محصول سیاه ـ تهاتر سفید